Test Drive: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C-Class




H C-class είναι η πιο καλοπουλημένη Mercedes-Benz τα τελευταία 10 χρόνια. Από τις τέσσερις άκρες του ορίζοντα, τις Η.Π.Α τη Νότιο Αφρική, τη Γερμανία και την Κίνα όπου παράγεται γράφει με φρενήρεις ρυθμούς τη σύγχρονη ιστορία της, χτίζοντας συνάμα το μύθο της.Από το λανσάρισμά της, το 1982 πάνω από 9,5 εκατ. C-Class έχουν κυκλοφορήσει ενώ μόνο πέρυσι 415.000 C-Class sedan και station wagons πουλήθηκαν ανά τον κόσμο. Η βαθύτατα ανανεωμένη C-Class έρχεται και μαζί της 70% νέοι κινητήρες, 50% νέο εσωτερικό, 5% νέο σασί, 40% νέα εξωτερική εμφάνιση, 80% νέα ηλεκτρονικά.


Το γενναίο φρεσκάρισμα της οικογένειας C-Class είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία του μοντέλου. Με περισσότερα από 6.500 νέα εξαρτήματα η νέα C-Class στις εκδόσεις sedan, station wagon, coupe και cabriolet είναι πάνω από 50% νέα με το παλιό, εναπομείναν ποσοστό να αποτελείται -ούτως ή άλλως- από εκλεκτά υλικά με άφθονο αλουμίνιο και τεχνολογίες όπως το πολύ καλό σασί με τις σπέσιαλ αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω.

Το εμπρός και πίσω μέρος έχουν αλλάξει με νέους προφυλακτήρες και ποδιές, αναλόγως έκδοσης, τη «διαμαντένια» 3D μάσκα στάνταρ στην έκδοση AMG Line και επιλογή από 3 διαφορετικά σετ εμπρός και πίσω φώτων από απλά μέχρι τα νέας τεχνολογίας Mutlibeam LED.  

Ευχάριστη είναι η ανανέωση στο εσωτερικό όπου με μια διακριτική επέμβαση η νέα C-Class απέκτησε πιο σπορτιφ look. To κουμπί έναυσης κινητήρα είναι πλέον στάνταρ (αντίο κλειδί στη μίζα), το πακέτο καθισμάτων είναι νέο, όπως και ο πίνακας οργάνων που ποικίλει από απλά όργανα με 5,5 ιντσών έγχρωμη οθόνη στη βασική έκδοση, μέχρι ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον με όργανα σε οθόνη 12,3 ιντσών και παραμετροποίηση σε Classic, Sport και Progressive. Χάρμα οφθαλμών είναι και το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, όπως και το περιβάλλον στη νέα μεγάλη οθόνη αλά tablet στην κορυφή του ταμπλό διαγωνίου 10,25 ιντσών, ενώ χάρμα…αυτιών το ηχοσύστημα της Burmester. Κατά τα λοιπά οι χώροι παραμένουν άριστοι, το ίδιο και τα υλικά, η αίσθηση δηλαδή ότι το αυτοκίνητο είναι αυθεντικά premium. Άλλα στοιχεία ναυαρχίδας είναι βέβαια η παραμετροποίηση της ατμόσφαιρας της καμπίνας με ρυθμίσεις σε φωτισμό και άρωμα ή ακόμη οι πολλαπλές φωνητικές εντολές που δέχεται (και μάλιστα με ποικιλία στον τρόπο απάντησης, πάντα με το σωστό όμως νόημα!). Για τους techno junkies να αναφέρουμε ότι η πλατφόρμα MBUX της A-Class δεν έχει ενσωματωθεί στη C-Class μιας και η πρώτη εφαρμόζεται –για την ώρα- στη βασική πλατφόρμα της Mercedes. Και βέβαια το οπλοστάσιο της νέας c-Class ενισχύεται από τη διάδραση αυτοκινήτου και συστήματος πλοήγησης (π.χ. το αυτοκίνητο ρυθμίζει αυτόματα τη λειτουργία του εισερχόμενο σε πλατεία ) εφοδιάζεται με Active Distance Assist DISTRONIC και Active Steering Assist, Active Emergency Stop Assist και Active Lane Change Assist σε συνεργασία με ραντάρ και στερεοσκοπική κάμερα. Συνάμα εξοπλίζεται με μια μεγάλη ομπρέλα συστημάτων που συναντάμε πλέον σχεδόν σε κάθε κατηγορία οχημάτων.

Πολλά είναι τα νέα σε επίπεδο μηχανολογικό. Εδώ έχουμε πολλούς νέους κινητήρες και συστήματα που τα βλέπουμε –σε βενζίνη και diesel- για πρώτη φορά. Αρχής γενομένης με τον νέο τετρακύλινδρο 1500άρη turbo βενζινοκινητήρα ο οποίος εφοδιάζει τις C200 και κοιτάζει προς το ηλεκτρικό μέλλον με έξτρα 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και ηλεκτρικό booster απόδοσης 14 ίππων που γεφυρώνει το χάσμα απόδοσης από το πάτημα του γκαζιού μέχρι την πλήρωση του twin-scroll turbo. Το μοτέρ ενσωματώνει επίσης μεταβλητό άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής, μείωση τριβών, ειδική σχεδίαση των τοιχωμάτων του κυλίνδρου ενώ για ακόμη καλύτερη περιβαλλοντική επίδοση ενσωματώνει –κι ας είναι βενζινοκινητήρας- φίλτρο μικροσωματιδίων! Οι diesel κινητήρες ενσωματώνουν επίσης μια πληθώρα προηγμένων τεχνολογιών όπως είναι το αλουμινένιο μπλοκ με τα σιδερένια πιστόνια ειδική διαμόρφωση στον τρόπο συμπίεσης καυσίμου, ειδικές επιστρώσεις στους θαλάμους και turbo μεταβλητής γεωμετρίας

Συνολικά με το λανσάρισμα των νέων C-Class θα διατίθενται σε επίπεδο βενζίνης οι C 160 και C 180 με το προηγούμενο 1600άρι μοτέρ απόδοσης 129 και 156 ίππων αντίστοιχα, οι C 200 και C 200 4MATIC με το νέο μοτέρ και 184 ίππους, η C 300 με το επίσης νέο δίλιτρο μοτέρ 258 ίππων η C 400 4MATIC και AMG C 43 4MATIC με το επίσης V6 τρίλιτρο μοτέρ που αποδίδει 333 και 390 ίππους αντίστοιχα. Στο «στρατόπεδο» των diesel έχουμε , C 180 d και C 200 d με νέο 1600άρι μοτέρ (μια μικρογραφία του δίλιτρου συνόλου) απόδοσης 122 και 160 ίππων αλλά και C 200 d (ναι ίδιος κωδικός με δίλιτρο όμως μοτέρ και 150 ίππους και C 220 d μαζί με C 220 d 4MATIC και 194 ίππους. Η τετρακίνηση σε όλες τις εκδόσεις είναι ενεργή με κατανομή της ροπής 45/55 εμπρός πίσω με εξαίρεση τη σπέσιαλ C43 AMG στην οποία η κατανομή είναι στο 31/69.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Previous
Next Post »