Ο «θεός του ηλεκτρισμού» επιστρέφει στο Isle of Man TT


Έχουμε επανειλημμένα γράψει για τον «θεό του Ηλεκτρισμού»που καθοδηγεί τα τελευταία χρόνια τις προσπάθειες της Honda στον αγώνα ηλεκτρικών μοτοσικλετών Zero TT του Isle of Man...

Ο αγώνας διαρκεί έναν γύρο με μήκος 60,712χλμ. Το ρεκόρ για τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες ανήκει από το 2016 στον John McGuiness που κάλυψε τη διαδρομή σε 18 λεπτά 58 δεύτερα και 743 χιλιοστά με μέση ωριαία ταχύτητα 191,961 χιλιομέτρων.

Το ρεκόρ γύρου για τις συμβατικές μοτοσικλέτες είναι 214,63χαω και υπολογίζεται πως θα απειληθεί από τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες εκεί γύρω στο 2020 με 2021. Αυτό γιατί η μέση ωριαία των ηλεκτρικών αυξάνεται κατά 6,4χαω κάθε χρόνο ενώ των συμβατικών μόλις κατά 0,8 ως 1,6χαω.

Ελλείψει σοβαρού ανταγωνισμού η Mugen έχει κερδίσει καθαρά τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Η μοτοσικλέτα της φέτος ονομάζεται Shinden Nana που σημαίνει «Θεός του Ηλεκτρισμού Νο 9».

Αξιοσημείωτο είναι ότι για πρώτη φορά η ομάδα θα αποτελείται από τρεις αναβάτες. Όπως έγινε πρόσφατα γνωστό, πέρα από τους διπλούς νικητές McGuinness και Anstey στη σέλα της Mugen Shinden Nana θα βρεθεί και ο Βορειοϊρλανδός Lee Johnston που ήδη έχει ένα βάθρο στο TT Zero, το 2015.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του φετινού κινητήρα παραμένουν άγνωστα, αν και όπως γράφεται δεν διαφέρουν πολύ από εκείνα της περσινής μοτοσυκλέτας. Αυτό που αλλάζει σίγουρα είναι τα περιφερειακά εξαρτήματα, αρχής γενομένης από το φέρινγκ.

Κατά πληροφορίες αμερικάνικων ιστοσελίδων η μοτοσικλέτα θα φορά ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό αεροδυναμικό κοστούμι, με σχεδίαση που εξελίσσεται σε αεροδυναμική σήραγγα εδώ και έναν χρόνο.


Επόμενη βελτίωση, όπως όλοι είδαν στην φετινή Έκθεση του Τόκιο, είναι η χρήση ανθρακονήματος στο ανεστραμμένο πιρούνι της Showa. Πιρούνια από το υπέρ-ελαφρύ και υπέρ-άκαμπτο υλικό είχαν πρωτοφορεθεί το 2017 από τη μοτοσυκλέτα GP17 της Ducati. Θεωρήθηκε επιτυχημένο το πείραμα και τώρα βλέπουμε τη χρήση τους να διευρύνεται και σε άλλους θεσμούς.

Η επιλογή του ανθρακονήματος για την κατασκευή εξαρτημάτων έχει στην προκειμένη περίπτωση ακόμα μεγαλύτερο νόημα από ό,τι στα Grand Prix, αφού οι ηλεκτρικές αγωνιστικές υποφέρουν από την ανελαστική «επιβάρυνση» της τεράστιας μπαταρίας που πρέπει να φέρουν. Αυτός είναι ο λόγος που, παρά την τεράστια προσπάθεια «διαίτης» με χρήση ανθρακονήματος στο πλαίσιο και το ψαλίδι, το βάρος της Shinden δεν αναμένεται να πέσει κάτω από τα 225 κιλά.

Μια ακόμη αόρατη επέμβαση είναι η χρήση μπαταρίας με μεγαλύτερη χωρητικότητα, πράγμα λογικό καθώς η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται πολύ γοργά χρόνο με τον χρόνο. Θυμίζουμε πως για την παροχή ενέργειας η Mugen βασίζεται στην τεχνολογική υπεροχή των μπαταριών της Maxell.

Πέρσι ο Anstey θα μπορούσε να είχε σπάσει το φράγμα των 120 μιλίων (μέση ωριαία), αν δεν έκοβε για να μην διακινδυνεύσει ένα ατύχημα, όταν ο κύριος ανταγωνιστής του John McGuiness έσβησε κατά λάθος τον κινητήρα του στα μέσα της διαδρομής. Τερματίζοντας ο Anstey είχε δηλώσει πως η μπαταρία του είχε ακόμη μεγάλο απόθεμα ρεύματος.


Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες οι μηχανικοί της Mugen διαπίστωσαν πως η περσινή μοτοσυκλέτα Shinden Roku δεν είχε χρησιμοποιήσει παρά μόλις το 85% της αποθηκευμένης ενέργειας.

Δεν είναι λοιπόν απίθανο, φέτος, με το μικρότερο βάρος, την καλύτερη αεροδυναμική και την περισσότερη ενέργεια στην μπαταρία, να δούμε μια αλματώδη αύξηση της μέσης ωριαίας που θα φέρει τη Mugen πολύ κοντά στις συμβατικές Superbike.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Previous
Next Post »