Τα «ψιλά» των συνταξιούχων, το πούρο και η χρυσή πένα Τσίπρα


Πώς ένα σποτάκι που διαφημίζει το κοινωνικό μέρισμα έρχεται να αναδείξει την απόσταση της κυβέρνησης από τους πολίτες ...
Η πολιτική είναι γεμάτη από ατυχή παραδείγματα επικοινωνίας. Από διαφημιστικά μηνύματα που εξελίχθηκαν σε μπούμεραγκ για αυτούς που τα σχεδίασαν.

Είναι αμφίβολο εάν το σποτ που δημοσιοποίησε χθες η κυβέρνηση για να διαφημίσει τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος μπορεί να αμαυρώσει ακόμη περισσότερο την εικόνα του Μεγάρου Μαξίμου. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι, αντί του επιδιωκόμενου στόχου, μάλλον μεγάλωσε την απόσταση της κυβέρνησης από τους πολίτες.

Ένα σποτ που βρίθει λαϊκισμού και αστοχιών και, τελικά, δημιουργεί αμφιβολίες για τις επιδιώξεις των δημιουργών του.

Αρχική εκτίμηση είναι ότι το σποτ απευθυνόταν, κυρίως, στους συνταξιούχους. Αυτοί είναι που «ανοίγουν» την ιστορία που με ένταση κοινοποίησε, χθες, από τους λογαριασμούς του στα social media ο Πρωθυπουργός. Ωστόσο, διανεμήθηκε μέσω των social media που, εκ των πραγμάτων, δεν είναι ο χώρος που δραστηριοποιούνται οι άνω των 65 ετών Έλληνες. Άρα, δεν ήταν οι συνταξιούχοι το κοινό – στόχος.

Η δεύτερη ανάγνωση είναι ότι απευθύνεται στους χρήστες των social media. Μα αυτοί είναι ήδη αρκετά εξοικειωμένοι ώστε να αναγνωρίσουν τα λάθη. Το γεγονός δηλαδή ότι σε αντίθεση με τα άδεια πορτοφόλια και τα... ψιλά που μετρούν οι συνταξιούχοι, ο Πρωθυπουργός εμφανίζεται πρόσχαρος, στο γραφείο του (τα εμβληματικά πλάνα του Μαξίμου ενισχύουν την αίσθηση) να υπογράφει με... πένα την απόφαση (θεωρούμε) της χορήγησης του βοηθήματος.

Οποία υποκρισία. Οι πλέον παρατηρητικοί, δε, διέκριναν, αμέσως μετά τη σκηνή με τον στο παρασκήνιο ολιγάρχη που διασκεδάζει στην υγεία των κορόιδων καπνίζοντας το πούρο του, πως στο βάθος του πλάνου του πρωθυπουργικού γραφείου υπάρχει, πιθανότατα, ένας υγραντήρας. Για τα πούρα που, σύμφωνα με όσους γνωρίζουν, καπνίζει στο τέλος της ημέρας του ο Πρωθυπουργός!

Υπάρχει και μία τρίτη ανάγνωση στο κυβερνητικό σποτ. Ότι δηλαδή το επιτελείο του Μαξίμου το «έριξε» στα social media γνωρίζοντας ότι, μέσω αυτών, θα βρει το δρόμο του για τις τηλεοράσεις και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. «Σημασία έχει να γίνει θόρυβος, τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες», θα μπορούσε να είναι η σκέψη του δημιουργού του βίντεο και όσων αποφάσισαν τη δημοσιοποίησή του.

Υπό την έννοια αυτή, το βίντεο πέτυχε το στόχο του. Σχολιάστηκε και αποδομήθηκε δεόντως στο διαδίκτυο και τα ΜΜΕ. Διότι άδεια πορτοφόλια και συνταξιούχοι σε απόγνωση μαζί με πένες και πούρα, αν δεν δείχνουν πανικό, αποδεικνύουν την απόσταση που χωρίζει τους κυβερνώντες από τους πολίτες. Μία απόσταση που, σε πείσμα των κυβερνητικών προσπαθειών, μεγαλώνει.

ΠΗΓΗ-Newpost.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Previous
Next Post »