Τι αλλάζει στον αριθμό των εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ


Σημείωσε ότι οι συζητήσεις για το νέο λύκειο συνεχίζονται και έως το τέλος του έτους, αναμένεται η παρουσίαση του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίησή του....

«Σε βάθος 5ετίας κλειστός αριθμός εισακτέων θα υπάρχει μόνο για τις σχολές υψηλής ζήτησης, όπως ιατρικές, πολυτεχνικές και πιθανότητα νομικές», ανέφερε σε συνέντευξη τύπου, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου. Πρόσθεσε ότι οι συζητήσεις για το νέο λύκειο συνεχίζονται και έως το τέλος του έτους, αναμένεται η παρουσίαση του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίησή του.

Αναφερόμενος στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο κύριος Γαβρόγλου είπε ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με στόχο οι σχολές και τα τμήματα που θα δημιουργηθούν από τη συνένωση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, να ενταχθούν στο μηχανογραφικό δελτίο του 2018. Επίσης, στο υπουργείο Παιδείας, προχωρούν στη νομοθέτηση της διαδικασίας ίδρυσης και στελέχωσης των διετών σπουδών που θα οδηγούν σε πιστοποιημένα διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαικού Πλαισίου Προσόντων.

Ο κ.Γαβρόγλου είπε ακόμη ότι το υπουργείο διέταξε προκαταρκτική εξέταση για το περιστατικό με τον Αφγανό μαθητή στη Δάφνη, που ενώ είχε κληρωθεί να κρατήσει τη σημαία, κράτησε τελικά πλακάτ με το όνομα του σχολείου.

Απαντώντας τέλος σε ερώτηση για τα κενά που παρατηρούνται ακόμα στα σχολεία, έκανε λόγο για ελάχιστα κενά που θα καλυφθούν, προσθέτοντας πως υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι το υπουργείο φτάνουν ανακριβή στοιχεία από τα σχολεία, και για το λόγο αυτό σε έξι σχολεία έχει διαταχθεί προκαταρκτική εξέταση.
Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης: Συνέργειες Πανεπιστημίων – ΤΕΙ

Στο πλαίσιο της συνολικής πολιτικής για τον ενιαίο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, εντάσσονται και τα υπόλοιπα εγχειρήματα που έχουν προκύψει από προτάσεις των ίδιων των Ιδρυμάτων και αφορούν συνεργασίες μεταξύ Ιονίου Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ΤΕΙ Θεσσαλίας και ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.

Σημειώνεται ότι στις επιτροπές αυτές εξετάζονται οι δυνατότητες συνεργειών μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και όχι «πανεπιστημιοποίησης» των ΤΕΙ. Στις δε συνέργειες αυτές, διατηρούνται όλες οι θέσεις εργασίας.

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες των μικτών επιτροπών από καθηγητές ΤΕΙ και Πολυτεχνικών Σχολών για τον καθορισμό του πλαισίου πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες, βάσει προσόντων που προσδίδουν οι τίτλοι σπουδών που αποκτούν οι πτυχιούχοι Τμημάτων Τ.Ε.Ι. Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων, Μηχανολόγων και Πολιτικών Μηχανικών.

Επίσης, ξεκινά το έργο της και η επιτροπή για τον καθορισμό των διαδικασιών για την οργάνωση αυτοδύναμων διδακτορικών σπουδών από Τμήματα των Τ.Ε.Ι..
Ίδρυση και στελέχωση δωρεάν διετών σπουδών στα Πανεπιστήμια

Τέλος, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχωρά στην νομοθέτηση της διαδικασίας ίδρυσης και στελέχωσης των διετών σπουδών οι οποίες θα παρέχονται δωρεάν με κρατική χρηματοδότηση οδηγώντας σε πιστοποιημένα διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

«Στόχος -είπε ο Υπουργός- είναι η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω της τεχνογνωσίας που παρέχουν τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., κατά προτεραιότητα για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. Χαρακτηριστικό της θετικής ανταπόκρισης για την στήριξη αυτής της νέας δομής είναι το γεγονός ότι έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τη λειτουργία διετών σπουδών από πολλά Α.Ε.Ι».
Τροπολογία για την Ειδική Αγωγή

Την δυνατότητα του υπουργού Παιδείας, να καθορίζει τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, στα σχολεία της γενικής ή επαγγελματικής εκπαίδευσης, προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τις Βυζαντινές και Μεταβυζαντινές Σπουδές.

Σημειώνεται πως μέχρι τώρα, ο υπουργός μπορούσε να καθορίσει τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, (καθώς και του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού), είτε στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, είτε στα κέντρα διάγνωσης και υποστήριξης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Με την τροπολογία που κατέθεσε απόψε το υπουργείο Παιδείας, προτείνεται η επέκταση της εξουσιοδότησης αυτής του υπουργού, και σε όσους από τις παραπάνω κατηγορίες προσωπικού, υπηρετούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια γενική ή επαγγελματική εκπαίδευση.

ΠΗΓΗ-The Toc

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Previous
Next Post »