Τέλη κυκλοφορίας: Παίζουν με την αγορά και τους πολίτες


Ακάθεκτη συνεχίζει το θεάρεστο έργο της η κυβέρνηση όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας. Μετά τις υποσχέσεις για επερχόμενες μειώσεις το κυβερνητικό επιτελείο διέρρευσε ότι…παραμένουν ως έχουν....
Στο ίδιο έργο θεατές για 3η συνεχή χρονιά. To οικονομικό επιτελείο επέλεξε για μια ακόμη φορά το δρόμο των εντυπώσεων και του ερασιτεχνισμού εξαγγέλλοντας βαρύγδουπες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας…που τελικά έπεσαν στο κενό. Όπως έχουμε πει πολλές φορές, η ελληνική αγορά είναι πλέον αρκετά ευαίσθητη. Οι όποιες αλχημείες «παγώνουν» τους υποψήφιους αγοραστές και δημιουργούν πρόβλημα στα έσοδα. Σε τέτοιες περιπτώσεις η κυβέρνηση οφείλει να δράσει αθόρυβα και να εφαρμόσει άμεσα και χωρίς φανφάρες τα όποια μέτρα.

Κάθε άλλη πρακτική μόνο προβλήματα δημιουργεί. Είναι αστείο να υπόσχεσαι μεγάλες αλλαγές και στο τέλος να λες ότι θα υπάρξουν κάποιες μειώσεις μόνο για πολύτεκνους και ευπαθείς ομάδες (μάλλον αυξήθηκαν οι πολύτεκνοι και δεν το πήραμε χαμπάρι).

Κατά την ταπεινή μου άποψη στο ζήτημα των τελών κυκλοφορίας πρέπει να συνδυαστούν δύο αντίθετα πράγματα. Από τη μια να δώσεις κίνητρα στον πολίτη να αποκτήσει ένα σύγχρονο μη ρυπογόνο και ασφαλές όχημα και από την άλλη, οφείλεις να σεβαστείς τον ιδιοκτήτη που έχει εγκλωβιστεί λόγω της κρίσης και ξέμεινε με ένα παλιό αυτοκίνητο (σε κάποιες περιπτώσεις με πολλά κυβικά).

Είναι πραγματικά τραγικό ένα όχημα καινούργιο, αξίας άνω των 60.000 ευρώ, να απαλλάσσεται από τα τέλη, και ένα 8ετίας 2λιτρο με τρέχουσα εμπορική στα 8.000 ευρώ να καταβάλλει φόρους 1.000 ευρώ περίπου (τέλη κυκλοφορίας και χαράτσι πολυτελούς διαβίωσης).

Θεωρώ, πως, αν η κυβέρνηση προχωρήσει σε μικρές μειώσεις και επανέλθει ένα μέρος των πολλών χιλιάδων αυτοκινήτων που έχουν μπει σε ακινησία τα προηγούμενα χρόνια, τότε είναι εφικτό να ξεπεράσουμε τον στόχο των 1,1 δισ. ευρώ (αυτομάτως ανεβάζεις τον τζίρο σε καύσιμα, συνεργεία και πολλούς ακόμη κλάδους). Το μόνο που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση και περισσότερη σοβαρότητα. Ας ελπίσουμε ότι κάτι θα αλλάξει τις επόμενες ημέρες.

KΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ (kf@newsauto.gr)

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Previous
Next Post »