Μία σαλάτα την ημέρα το έμφραγμα κάνει πέρα;


Μια νέα έρευνα υποστηρίζει ότι η κατανάλωση αρκετών λαχανικών, πλούσιων σε νιτρικά, μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες να πάθεις έμφραγμα. Κατά τη διαδικασία της χώνεψης, το στομάχι σου μετατρέπει τα νιτρικά σε νιτρικό οξύ. Αυτό χαλαρώνει και ανοίγει σε διάμετρο τις αρτηρίες σου, βοηθώντας άμεσα στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Μήπως αυτό σημαίνει ότι θα εξασφαλίσεις και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής; 

Για να το βρουν αυτό, οι επιστήμονες μελέτησαν 1.300 ηλικιωμένες γυναίκες, που είχαν εμφανίσει σημάδια αρτηριοσκλήρυνσης και τις παρακολουθούσαν για 15 χρόνια. 

Ανακάλυψαν πως, όσο περισσότερα νιτρικά λάμβαναν από τα λαχανικά, τόσο μειωνόταν το ρίσκο του θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, την 1η Ιουλίου, δεν μπορεί να αποδείξει το αίτιο και το αποτέλεσμα. Όμως, σε μια ξεχωριστή αξιολόγηση της ίδιας έρευνας, η ομάδα μέτρησε το ποσοστό αρτηριοσκλήρυνσης στις καρωτίδες αυτών των γυναικών. 

Βρήκαν ότι αυτές, που κατανάλωναν αρκετή ποσότητα από αυτά τα λαχανικά, είχαν υγιείς και χωρίς στένωση καρωτίδες και μικρότερη πιθανότητα να υποστούν εγκεφαλικό, από αυτές, που κατανάλωναν μικρότερη ποσότητα. Σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού STROKE, έστω και μια μερίδα πράσινων σαλατικών την ημέρα μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Μεγάλη περιεκτικότητα σε νιτρικά έχουν: τα μαρούλια, το σπανάκι, τα παντζάρια, τα ραπανάκια, οι ράπες και το κάρδαμο. Λαχανικά με μέση περιεκτικότητα σε νιτρικά είναι: το σέλινο, το λάχανο, τα κολοκυθάκια, τα αντίδια και το φινόκιο. 

Πηγή: http://mother.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Previous
Next Post »